Friday, April 15, 2011

West End Stars in Concert

Hihi...semalam dapat tgk West End Stars in Concert kat Istana Budaya. Kalau nk tgk sendiri mmg sah tak dapat. Jadi sbb ada tiket free dari housemate aku, aku pun tak melepaskan peluang walaupun West End tuh aku baru jer google .....hahah. Untuk pengetahuan kawan2 yang macam aku, West End tuh adalah satu produksi teater muzikal terkenal di London. Jadi 3 orang bintang yang hadir membuat persembahan di IB ini adalah bintang2 hebat dari West End Theather iaitu terdiri daripada Stephen Rahman Hughes(dia jer yang aku kenal :p), Simon Bailey dan Ramin Karimloo.


Persembahan bermula pada pukul 8.45 lebih kurang kot. Yang best, aku tengok untuk persembahan preview untuk media. Jadi boleh snappy-snappy ambil gambar tanpa rasa bersalah. Cuma segan jer sebab cameraman lain bawak camera hebat, tetiba aku keluarkan kamera murah aku. Oh sedih. Tapi takper. Wa bolayankan ajer perasaan malu ini sebab bukan sennag nak tgk West End Stars buat persembahankan? Nak pergi London memang tak tau la dapat jejak kaki ker tak...huhu.

 Oh si kekar~~~

Ok...permulaan persembahan, aku agak bosan. Sbb apa?? Sbb mereka menyanyikan lagu-lagu yang diambil daripada pementasan teater mereka di West End sana. Jadi aku yang tak tahu apa-apa tentang West End agak blur disitu :p. Simon dan Ramin terlibat dalam pementasan hebat Phantom of the Opera kat sana while Stephen Rahman pulak nyanyi lagu dari pementasan Bombay Dreams.Walaupun agak bosn pada mulanya, vokal mereka memang tak dapat nak dikomen. Sangat best!

From left: Ramin, Stephen and Simon :)

Pada pertengahan persembahan, Stephen Rahman ada menyanyikan sebuah lagu melayu ciptaan Adnan Abu Hassan kalau tak silap. Tajuk pun aku tak ingat. Tapi mak aihhhh..........aku terus terbuai-buai dengan suara lemak merdu beliau dengan lagu tersebut. Terus aku berpaling kearah housemate aku dan berkata, bestnyer dan beliau pun setuju. Terus kami mempersoalkan kenapa lagi Sedetik Lebih OST dr filem Merong Mahawangsa tidak dinyanyikan sahaja oleh Stephen Rahman sendiri. Pasti lebih menarik. Oh ya, antara mereka bertiga ini, aku lebh suka suara Stephen Rahman sebab suara beliau lemak merdu mendayu-dayu, kemudian suara Ramin dan last sekali baru Simon. Tapi Ramin hensem :p.

Aku rasa detik beliau menyanyikan lagu ini merupakan detik yang aku dah tak bosan :p. Lepas tuh Stephen Rahman nyanyi pulak berduet dengan Jaclyn Victor untuk lagu OST Puteri Gunung Ledang the Musical, Puncak tertinggi. Oh oh.....aku lagi suka Tiara yang nyanyi lagu ni. Lagu ni ada jiwa, tapi bila dinyanyikan oleh Jac, aku rasa tak best dan tak rasa apa-apa. Jac ada vocal yang kuat, tinggi....tapi nyaring. Aku rasa tak sesuai. Tapi siapalah aku nak komen banyak2....haha. Kemudian Jac berduet pulak dengan Simon dan Ramin secara berasingan. Jangan ditanya lagu apa yang derang nyanyi sebab aku tak tahu.....hahahah.

Kemudian barulah persembahan sesi lagu-lagu rancak pulak. Time ni mmg aku dah panas. Diorang nyanyi lagu kumpulan Queen which is familiar dengan telinga aku iaitu We will Rock you , We are the champion dan beberapa lagi lagu. Jadi aku boleh enjoyyy :p.

They sing Fantasia Bulan Madu!

Tapi persembahan paling best adalah persembahan penutup. Ketiga-tiga mereka termasuk Jac menyanyikan lagu Fantasia Bulan Madu!! Sangat hebatttttt!! Nampak seperti mereka tidak kekok langsung menyanyikan lagu berbahasa melayu. Benarlah mereka ini profesional dan terbaek!! Persemabahan itu aku kira merupakan suatu persembahan yang tidak boleh dilupakan :).


Sekian :)

1 comments:

nescafetarik said...

ya...walaupun aku peminat tegar anuar zain, aku tetap harus akui bahawa lagu OST Hikayat Merong mahawangsa pasti lebih lemak sekiranya dinyanyikan oleh Stephen Rahman.

 

Blog Template by YummyLolly.com