Friday, June 15, 2012

Seindah Sakura

Eh...motif tiba-tiba nak post pasal drama Seindah Sakura yang endingnyer macam tak cukup filem? :p. Macam nk cepat2 habis. Matikan jer watak2 tak guna dalam satu episod akhir. Choii. Haha. Drama ni sebenarnya best la juga. Tambah part awal2 masa si Kira tuh orang susah. Lakonan Fasha sangat bagus yer.  Tapi part ending, macam choi sangat. Banyak sangat ke tidak logikkannya.  Pujian hanya part Anida mati sebab H1N1 jer. Itupun sebab lari dari drama melayu lain yg selalu cliche mati sebab eksiden :p.

Sebenarnya entry ni untuk aku kongsi soundtrack yang aku sangat suka dalam drama ni. Hihihi. Yang paling bagus tentang drama ini hanyalah soundtracknya. Sangat terbaik. Walaupun ada yang kata cerita ni tiru cerita korea yang kejap-kejap ada lagu background. Tapi peduli apakann. Janji lagu best dan boleh nyanyi sama-sama sambil feeling-feeling abg fahrin depan mata :p sambil cakap "mari kita bina masjid". LOL. 

Soundtrack yang dipilih dalam drama ni bagi aku, adalah koleksi lagu-lagu yang catchy, sedap didengar dan korang boleh nyanyi sama-sama. Lagu pertama yang menangkap telinga aku adalah lagu Harapan nyanyian kumpulan HyperAct. Tak kenal pun kumpulan ni. Dan tak google pun. Yang penting aku sangat suka lagu ni.



Kemudian dah lama-lama layan drama ni, baru aku terasa lagu opening drama ni pun best. Opening track adalah lagu nyanyian Mafa (Bukan sekadar rupa) Ft Ronnie bertajuk 'Buatku di sana'. Tak tau Ronnie yang mana :p.



Lagu ketiga ni aku tak sangka Toi Af yang nyanyi. Hihi. Boleh tahan la. Part chorus tuh jer best. Tajuknya 'Lalilala'




Lagu last ni aku baru dengar semalam pada episod akhir. Gigih sambil tgk cerita tu semalam dok google. Rupanya lagu ni Toi juga yang nyanyi bertajuk 'Catatan Rindu'.




Sekian lagu-lagu yang aku dok feeling karaoke sorang-sorang dengan youtube :p


3 comments:

HaZiFah said...

maka....
akhirnya...
aku tak tgk ending cter ni~~~hahaha

p/s: sgt bagus lakonan watak anida time dia psycho2 ngan nenek shakira

sukahati said...

tapayah tgk pon tak. banyak sgt tak logik. Kann...anida tuh sesuai watak camtuh jer la kot

soigne said...

‎~ Assalamualaikum & Slmt Sejahtera! Jom undi lagu Toi Nizam - Lalilala di HOT FM 30 skrg.... undi byk2 kali ea, thank u. klik link utk UNDI

http://www.hotfm.com.my/hot_segmen/hot_sabtu/hotfm_30/index.1.html

 

Blog Template by YummyLolly.com