Monday, June 2, 2008

Once again...

For the second time, aku g nonton Pramlee the Musical @i istana budaya. But this time, g tgk ngan eena n kak lin (eena's sis). Banyak jugak beza dalam second season neh selain teraju utama yang mmg bertukar. Nak compare?? Erm...aku rs ssh gak nk compare. Sbb last season dengan second season neh byk berubah.

1. Btollah ckp org, sean ghazi style, more to broadway. This time, musly ramli lebih kpd melayu stail.
2. Bila nyanyi lagu baru, aku lebih suke sean ghazi yang nyanyi. Tp bila tang lagu2 P.Ramlee, musly ramli lg best kot.
3. Tarian, aku lebih suka yang first season.
4. Ader scene yang ditambah dan dibuang, cth kisah pramlee waktu kecik ms 1st season, kali neh takder. Ader duet antara Pramlee dengan saloma,yg aku rs ms 1st season dulu tak ada. Pramlee kene p KL ms 1st season ader kereta , tp kali neh jln kaki jer? :D. Dan ms krew Shaw Brothers kene notis buang kerja tuh, last season takda notis2, tp last season aku rs lebih dramatik cara derang memberontak. Ye ker?? :p. Watever.
5. Muzik, best jugak, tp aku lebih suka 1st season, lebih syahdu.
6. Lebih banyak lagu P.Ramlee dlm musim kedua neh.
7. Emelda nyer suara not bad lah, tp ofkos la takleh nk compare ngan datuk siti. Tp aku rs die cam tak seswai sgt ngan watak Azizah yang lembut tuh. Sbb die comel dan sore die cam kanak2 skit. :p

Dah la. Mls aku nk komen byk2. Akupun bukan reti sgt hal2 seni.Huahuahua. Ms aku dok tunggu nk msk dalam Panggung Sari tuhkann...aku nmpk poster 'Impack Maksima the Musical'. Hoh....aku pon dok imagine, cemana nk drift dalam panggung tuh?? Hehe. Kalo setakat amik jln cerita aje, tanpa drift, would it be Impak Maksima??? Watever laaa.

3 comments:

Anonymous said...

hahaha..terre la ko wat banding-beza
Ini sudah bleh jdk pengkritik bebas nih Hehe

sukahati said...

hoh...yer la tuh
aku mana reti sgt....aku buta seni..kalo hentam tuh tau laa...:p

helomynameisjaye said...

impak maksima the musikal?wuiiii..hebak nehh.saye juge tgh imajin camne derang nk drift atas stage.ke pakai boombox saje nk wat bunyi gempak?hahahahha

 

Blog Template by YummyLolly.com