Thursday, June 5, 2008

Naik tak turun turun

Whoaaaaa.....hangen btol aku smlm. Kuar opis bersemangat neh kul 6.30. Aku bleh smpi umah kul 9.30. Voleyyyy??? Giler tak hengat punyer jem. Kul 6.30 aku kuar opis. Kul 7.30 br dpt naik bas. @ bas sblom tuh penuh ya amattttt. Smpi takleh tutup pintu. So aku sabar jer laa. Tunggu bas yang ketiga baru bleh naik. Itu pun penuh gak. Bygkan perjalanan aku dr IJN ke Titiwangsa yang kalo jln kaki dlm 20 minit, tp smlm nek bas smpi setengah jam. Kul 8 smpi Titiwangsa. Tunggu bas lg satu. Seb baik 5 minit jer tunggu, bas dah ader dan nasib baik jugak dpt tmpt ddk. Pjlnn yang sepatutnyer amik dlm ms 15 - 20 minit tuh dah jd smpi sejam setengah. Perjalanan dr Titiwangsa ker umah aku melalui 6 petrol pump. So korang bayangkan laaaa. Siap boleh bersembang2 lagi ngan apek yang tak kurang cutenyer sblh aku. Byk benda gak kitorg sembang. Psl harga brg laa....politik laaa...course kat uni laaa. Wahaha. Dia siap bisik lg kat aku. 'nasib baik kita dpt ddk'. Ahahahah. Pastuh dh nk dekat2 smpi tuh, dia tanyer aku

apek cute : "Apa orang melayu ckp J O bla bla bla"?? - aku dengar dia eja J O U H
aku : "U H??"
apek cute : "Tak2....D O H"
aku : "JODOH??"
apek cute : "aaa...jodoh dah habis."

ahahahahah...aku gelak ajer. Ape kes apek neh. Nguahaha. Aku berjodoh dengan dia???Wahahahah. Pastuh smbg lg.

apek cute : "jodoh aaa....mcm itu jepun punyer martial art"
aku : "Judo?ahahahah"
apek cute: "Tp org jrg ckp itu jodoh kan?? itu yang biase2 punyer aper?"
aku :"bertemu??"
apek cute : "Bukan2"
aku :"jumpa??"
apek cute : "Bukan2"
aku penat dok pikir. Aper die nak ckp sbnrnyer. Dia pon dok pk gak. Pastuh aku mls pk, aku buat bodo jer. Dah lama dok diam tuh. Tetiba dia ckp

apek cute: "Mungkin u biasa guna kot, i yang tak biasa guna"
Dalam ati aku : "Laa......tak abih lg apek neh.Haha"


*****

Ok...serius. Psl rege minyak naik neh. Takder sape pun suka. Gaji ciput, tp harga brg sumer naik. Tp bg aku, ini mslh global. Kita rs sgt2 kenaikan minyak ni sbb kiter negara paling rendah di rantau ini. So bila naik sekali banyak mcm ni, mmg rs sgt2 laa. Dah la gaji ckp2 mkn jer kann. Kalo kjaan tak naikkan harga minyak, nnti derang naikkan tax...bla bla bla. Sama jugak.

Ahh...mls la aku ckp psl benda neh. Aku nak ckp langkah kjaan patut buat kalo tanak rakyat bising2.

1. Tolonglah naikkan perkhidmatan pengankutan awam. Kalo benda neh dinaik taraf dan perkhidmatannya efektif, nescaya smer org taknak naik keta dah. Smer pon nak naik pengangkutan awam. Mungkin kjaan patut mula kaji pengunaan tram.

2. Tolong bg aku dpt keje gomen, supaya aku leh dpt quaters dan elaun2 yang byk ituh. Hahhahahah.

*****

Neh...apekes si choreographer neh mintak tips untuk patah hati??? Aku sendiri pon patah hati...inikan plak nk bg korang tips. Huh. Tp oleh kerana aku baik, aku akan bg tips. Tp nnti2 laa....bila aku rajin. Wahahahah. Eh...tp takan nk bg tips percuma jer kan.....minyak dah naik. So kene la ader pengeras nyer. Skang smer zaman ...wanggggggggggg. Tp aku baik, aku akan bg nasihat secara percuma. Jd...tunggu yer adik2. Tips mengubat hati lara dari akakkkkkk.

8 comments:

hazifah said...

rajin layan apek cute tu..Ahahhaha

sukahati said...

aa...cute...tp not my taste lahh! haha

cute lg apek yg satu grup network aku dulu tuh...tak ingat dah nama dia...hehe

Che Su said...

sejak bile ko minat apek2 nih haha

nk jd p'za minat apek japan :D

sukahati said...

aaa....apek jepon pon not my taste ahh...nguahahaha

hazifah said...

apakah apek Japan? hik hik hik
cute apa apek2 japan

ADiB said...

harga minyak and subsidi yang dibagi tak sepadan rasenya..hmm tiket nak pi KL pun dah naik lebih 100%, dasat....

sukahati said...

erk...yer ker dib?? aku balik ipoh rege tiket menten jerk. Jgn beli tiket ngan ulat...beli la di kaunter yang sah. Dan naiklah transnasional yerk

nhanania said...

abis ape yg apek tu nk ckp sbnrnyer?
aku lak yg x abis pk lg.

 

Blog Template by YummyLolly.com