Monday, October 26, 2009

Mencuci di hujung minggu

Apakah pendapat saya mengenai teater ini???
Ohhhh.....Hans Isaac sgt handsome!! Erk....komen pasal teater pulak....sgt best okeh u'ollssssssssssss. Harus pergi tengok!! Book ticket anda sekarang di Axxess ticket counter :D.


Apakah yang menyebabkan saya pergi menonton teater ini??
Bukan sebab si kacak Hans Isaac. Bukan jugak kerana bulatnyer perut Afdlin. Tetapi adalah kerana production team-nya yang diterajui oleh Datuk Zahim Al-Bakri. Yaaaa. Serius...kalau bukan pengarahnya beliau, mmg aku macam malas-malas jer nak tgk sbb filemnya pun aku tak tgk. Citer tuh tgk kat tv sungguh tak menarik dan mengantuk dan terus membuatkan aku tak tgk. Tapi ini Cuci the Musical diklasifikasikan sebagai wajib tonton.

Lagu dalam teater neh best tak?
Ok. Memula aku tengok iklan kat tv, aku rasa, "Macam tak best jer. Lagu pun tak best". Tapi bila dah tengok, wahhhhh....best jugak lagu-lagu dalam pementasan teater ini. gabungan Douglas Lim dan Pacai menghasilkan lagu-lagu yang agak menarik. Lagu yang aku suka lagu antara Adibah Noor dan Awie yang sedang dipanah cupid dan juga lagu AC nyanyi kat warung, tajuknya Dua kot, sbb aku dgr perkataan dua jer banyak :p. Dari segi vokal, sudah tentu la Adibah Noor the best. Awie dan AC pon best. Afdlin boleh laaa. Suara Hans, dimaafkan kerana kehenseman beliau. Haha. Suara Vanida sgt halus dan sedap didengar. Ailaikkkk.



Set cemana pulak?
Set rekaan dari Raja Maliq yang pernah juga buat set untuk produksi PGL :D, maka, yaaaa....setnya menarik. Pentas di gunakan keseluruhan sampai kat depan orchestra tuh ditambah lagi. Selalu kat depan tuh kita nampak palang jer dan nampak orchestra main muzik. Tapi kali neh tmpt orchestra ditutup. So nampak sikit jer laa kepala musician :p . Set, prop dan layar skrin background mmg akak suka. Menghidupkan setiap babak.


Jalan cerita sama ngan filem ker?
Eh noks, kan i dah cakap. I tak tgk filemnya, so tak tau sama ker tidak jalan cerita dengan filem. U'ollss pegi jer la tgk teater ni, baru u'olls tau. Lagipun mmg tak rugi okeh u'olls tgk. I gerenti okehhh :D. Satu yang i sgt pasti, sepanjang pementasan u'olls akan ketawa, ketawa dan ketawa dan ketawa lagi. Giler tak bleh blah sakit perut nak gelak memanjang =)). Dan aku rasa macam ada line yang ditokok tambah oleh pelakon kot, sbb aku perasan ada pelakon yang tak tahan gelak bila ader line-line yang mungkin ditokok tambah. Skrip pun sangat spontan. Keluar la kedai Sinma, DIGI-man semua :D.


Koreografi??
Mantopppp!! Choreographer-nya adalah Stephen Rahman-Hughes okeh u'olls, so harus mmg best la kan. Simple, tapi sharp dan fun :D.


Kesimpulan u'olls??
Wajib tonton. Best! Simpan ketawa korang untuk teater ini!!Berbaloi-baloi!!

5 comments:

HaZiFah said...

aku cm dh agak je ko akan g tgk cuci the muzikal nieh...hehehe

missgee said...

Sekadar..
bagi nengok aku
untuk cuci mata..
Series!aku tak jeles..
choiiii...
hahahaha

KeMatZ said...

sentap gi tak hajak...

resign... :(

sukahati said...

Pza - hehe..memula cam tanak jugak sbb takot tak best. Tapi seb baik best :D

MissG - Mmg la ko tak jeles, sbb ko dah ader secret admire nama onanimus :p

Zam - Haahkann...aku ajak g tgk konsert siti cakap takmo..pastuh aku buat entry kata sentap...choi sgtz :p

Izan said...

ko ni mmg setia la nga teater ko.. bagus2.. teruskan usaha anda. =)

 

Blog Template by YummyLolly.com