Monday, May 12, 2008

Mengejar abang bomba...hikhik

Tempat : Dataran Merdeka
Jam : 7.30 pagi
Tarikh : 10 May 2008

Sabtu lepas, berlangsunglah acara mengejar abang bomba Larian Bomba yg ditunggu2. Tungguker??? LOL :D

Berdebar2 neh beb nak lari 10km!!! Bukan berdebar kegembiraaan, tp berdebar ketakutan. Hehe. Sbbnyer minggu lepas tak training pon sbb balik kg. Minggu sebelumnyer tuh pon tak training gak, sbb g company trip. Cam poyo jer ckp g training kan?? Mcm professional jer. Wahaha. Tetiba jer minggu baru lepas neh nak lari, 10Km plak tuhhhh. Arituh masuk 5km pon rasa cam jauhhhhhhhhhnyerrrrrrrrrrrrrrr.

Tp larian kali neh aku ok skit ler dr yg lepas. Takder ler baru mula lari,dh rasa penat. Kira jauh jugak la baru aku start berjalan :p. Memula lari tuh aku rs cam ankle aku sakit. Tp pas lari skit2, tetiba hilang plak sakit tuh. Ajaibkan?? Aku sbnrnyer tatau nk lari cemana. Nak lari laju, takot pancit cepat. Nak lari selow2, nnti tak terkejar plak org kat depan. Perasan cam dpt kejar org depan jer kan?? Tanak la dpt jd last kan??

So laluan 10km neh ikot Bukit Tunku, jln duta, jln parlimen terus balik ker dataran merdeka. Giler penat naik turun bukit wehh. Catatan masa 1 jam 45 minit bersamaan 105 minit. Sepatutnyer kalo ikotkan catatan masa lari 5km = 50 minit. Jd untuk 10km aku patut habiskan dalam 100 minit. Tp neh dah terlebih 5 minit. Cam trademark stacy....alamak...terlebih sudahhh!!!Tuh la korang, kurus keding cam aku bukan nyer lari kuat. Sbnrnyer tak kisah gemuk ker kurus ker, yang penting stamina. Org tgk aku mesti kuat lari, angin tolak jer dah smpi finishing line, tp sbnrnyer tidak kawan2!! Ader sorg minah india neh, badan besar boleh tahan, tp steady jer dia lari pelan2, tp non stop.

Tp bangga la jugak ngan diri sendiri, sbb dpt habiskan 10km. Hehe. Kaki lenguh la jugak skit2. Tapi yg pelik ibu jari kaki aku yg sakit. Kalo picit kuku ibu jari neh terase sakitnye.

Ms dah smpi tuh, aku dok tunggu ler si nani. Tunggu2 tapi die takder. Pelik lak aku budak neh. Rasanyer aku tinggalkan die tak la jauh sgt. Tapi sesungguhnyer nani lebih hebat dr aku. Dia rupanya nek ambulance. Bukan senang weh nak nek ambulance. Siap naik strecher. Hehehe. Seb bek dia tak nekad nek moto abg polis. Nek ambulance pon dapat jugak sijil penyertaan. Kalo aku tau, aku pon nak nek ambulance.





Gbr dicurik dr blog chan ...hehehe


Knp nani takder dlm gambar di atas?? Jwbnyer kerana nani tgh beramas mesre ngan abg bomba lam khmeah bantuan kecemasan. Hehehe. Sah kene bongok lg ngan nani neh kang. Wakaka

6 comments:

KeMatZ said...

WAH..... kira nani memang dah plan awal nak naik ambulance lahh ni.. lehh beramah mesra kan...

hehehehe....

lepas ni larian apa ye... larian polis ke....

sukahati said...

mana der lah..nani tk plan pon...tetiba kaki die krem(kunun2)...heheh

sukahati said...
This comment has been removed by the author.
nhanania said...

budus.. la korg ni..
larian polis leh beramah mesra ngn abg polis lak..

ko kematz bile nk join kitorg?

sukahati said...

hahahah....
'
kemat tuh kalo ajak lari ngan artis die nak laaa...wehehe

KeMatZ said...

tau tak apa.... bila larian polis... WAH tak nak lahh karang kena tangkap... waakakka

 

Blog Template by YummyLolly.com