Wednesday, October 29, 2008

Kek Pelikat

Arini ader opis aku buat open opis. So aku dengan rajin dan bersemangatnyer smlm, nak buat kek batik. Dr opis smlm, berdesup g jusco nak beli loyang. Wahaha. Tapi kek batik tak jd sgt, jd kek pelikat. Ter'over' biskut plak dan rupanya agak hodoh skit. Tah resipi mana aku tgk buh bisksut tuh sekilo. Tersilap resipi daa. Tapi jd la jugak...cuma keras skit jer.

Cairkan butter atas api kecil.

Masukkan susu n milo.


Lapik loyang dengan cling film

Buh biskut marie yang dah dipecahkan dah himpit2 dan padatkan dalam loyang.


Tadaa. Siap!

Pas potong. agak huduh yer kawan2.




6 comments:

Puan Cik Uni said...

wei...hodoh apernyer...cun dahtu kek batiknyer...tak buh dlm peti ais ker?rasernyer ok ker dop? :D

HaZiFah said...

ntah nyer ok la tuh kek pelikat ko. Hehehe gabra2 je msg aku tanyer itu ini.Aku lak ngan jaya-nyer jwb soklan2 ko..w/pn aku x penah wat g kek batik tuh.Hebat x hakak? Ahahhaha

p/s: oowh rupa2 nyer br ku sedari bahawasa-nyer aku ader talent t'pendam tuk jdk chef pastry.Ahahhaa

sukahati said...

Puan cik uni - aku tak buh dlm peti ais pon. mana der peti ais. Tapi ok jer...kerasnyer.

Pza - yer2. Ko mmg hebat. Ko kan pembuat kek kukus pelbagai perisa terulung :p

PanAdoL7e said...

kek? but kalau keras kita panggil biskut kan? ekekekek....

maggot said...

terima kasih kerana membaca. raya sakan se-opis sehingga syawal ke 30?! :-)

i wish u well.

sukahati said...

panadol - aaa...biskut ek kalo kera. tatau la aku....hantam sajala.

mr maggot - sama2 dan tima kasih gak sudi singgah :D

 

Blog Template by YummyLolly.com