Thursday, November 6, 2008

Tercekikkah atau tercucukkah??

Jd lagi. Masuk kali ni dah 2 kali. Korang pernah rasa tak tulang ikan tercucuk dekat tonsil?? Aku dah jd kali kedua ni. Rasanya?? Tak sakit. Cuma korang rs tak selesa.

Kes pertama dulu, aku rs cam ader sesuatu kat tekak. Aku pun amik cermin, nganga luas2. Kemudian baru perasan ader tulang yang terlekat anatar celah tonsil tuh. Maknayer tercucuk anatar 2 daging. Korang dapat imajin?? Mesti tak kan?? So camne aku buang keluar. Mmg agak seksa sbnrnyer nak buang. Last-last, aku guna jari sendiri. Masuk sampai rasa dinding tekak dan tulang tuh. Kemudian sepit ngan jari, dan buang. Lepas buang tuh, aku rasa macam unbelievable jelir. Haha. Ianya tulang ikan keli.

Smlm, aku rs mcm nak selsema. Korang perasan tak, bila nak selsema,tekak korang rasa agak perit. Mcm tuh la yang aku rasa semalam. So aku pun amik la cermin, nak tgk merah ker tak sekeliling tonsil aku. Kalo merah, kene la minum air banyak2. Tgk2, rupanya ader satu tulang ikan dah tercucuk dekat tonsil aku. So aku aper lagi, terus la cuba nak keluarkan. Tapi tak mau2. Sbb kali ni, tulangnyer pendek skit dr yang dulu. Alih2, aku give up. Aku biar jer. Nnti akan aku usahakan lagi untuk membuangnya. Sbnrnyer, tulang yang ini dah lama dahhh tercucuk kat situ. Cuma ms memula aku perasan, aku give up dan terus terlupa. Lgpon tonsil mcm tak bengkak dah lepas tuh. So aku ingat mcm dah terkeluar dengan sendiri nya kot. Tgk2 smlm tonsil tuh bengkak balik dan tulang tuh masih ada kat situ. Hmmm

Adekah tonsil kita adelah daging yang lembut sehingga tulang leh tercucuk kat situ ek??

6 comments:

HaZiFah said...

mkn smbl ngumpat....mmg la x pokus pd tetulangan tuh.Hehehhe

sukahati said...

pza- hoihhh... aku mkn dengan penuh keimanan...mana der ngumpat2

nhanania said...

mcm kucing lak..smpai tercekik tulang ikan.

sukahati said...

nany - apekah kaitkan aku ngan kucing?? Tak seswai :p

Izan said...

weh... ngilu perut aku baca artikel ko ni. aku lak yang seram... huhuhuhuhuhuhuhu

sukahati said...

izan - tak sakit pon weh....kadang2 tak rasa aper2 pon

 

Blog Template by YummyLolly.com