Thursday, November 13, 2008

Untuk kali ini, aku mahu menjadi selfish

Ok. Kelmarin aku dapat perkabaran yg buruk. Bg diri aku. Yang membuatkan aku sgt down. Sangat-sangat down.

Aku kene masuk project yang dekat Que-lie tu. Ok...Bukan satu mslh bg aku kene buat projek tu atau kene out station pergi sana. Yang menjadi masalah pd aku adelah dengan cara kerja dan dengan sape aku bekerja. Itu yang membuatkan aku sgt down.

Bila aku dapat tau aje berita tuh dalam meeting, aku rs time tu jugak aku nak taip surat resign. Balik rumah pun dok terpikir lagi. Mmg aku tak boleh nak buat aper dah. Sampai rasa semalam nak pergi kerja pun takde semangat. Rasa nak amik mc/el ajer. Tapi teringat lak aku kene buat meeting minute. Boleh plak nangis bila orang asik dok tanyer betol ker aku kene masuk project tuh. Ohh...sgt tensi dan down.

Jd aku telah bernekad untuk mula menjadi pencari kerja tegar mulai dr sekarang. Aku ambil ini sebagai

1. Ujian Allah kepada aku.
2. Sebagai satu sign drpd Allah untuk aku berambus dr tempat ini.

Aku nekad nak cari kerja baru. Aku tak pernah terfikir sgt untuk tukar kerja sebelum ni. Sbb kerja kat sini walaupun gaji tak sebanyak mana, tapi hati senang. Tapi kalau lepas ni hati aku tak senang, buat apa lagi aku nak ddk sini. Seketul daging yang namanya hati tuh la yang kiter kene jaga kan?? Aku tanak hati aku kotor sbb menyumpah seranah dan sakit hati dengan perangai manusia yang mcm %^&*#@ . Aku nak mencari bahagia jer. Ya Rabbi, tolong aku...ya?

10 comments:

nisya-chan said...

sabar ye sue...

sukahati said...

nisya - yer...sabar jer la yg buat aku masih bertahan :)

nhanania said...

Aku ambil ini sebagai

1. Ujian Allah kepada aku.

ingtkn bile pk sbg ujian dr Allah tu
ko nk bersabar..no 2 tu nk berambus lak..aikkhh su ni..

xpe leh dpt experience br..tul x su..btulll(aku jwb kn tuk kau)

sukahati said...

nhanania - tah laa...aku dah bersabar ms kene pegi kulai 2 minggu tuh ngan kerenah manusia tuhh...tp aku rs sbg manusia....sabar ader batasnya...dan sementara aku nk dpt keje baru neh....mmg aku kene bersabar laaaa

Anonymous said...

jom2 cari keje baru kat penang! yok!! :D

sukahati said...

puan uni - aaa....dulu mmg pernah terpk. Skang tak lg :p. Lgpon aku takder sape kat sana. Ko takper ader laki :D

13may said...

hmmm.....all the best!

:)

sukahati said...

incik 13may - tq. err...ader ekej kosong tak?? :D

Iszuanie Che Ilias said...

seriusly betullah sue kalau kerja dah tak dgn ikhlas wat pew nak tunggu lagi.... anyway hopefully sue dapat jupe kerja yang lebih menenagkan hati... huhuhuhu caiyok3x

sukahati said...

wanie - tula tu. Minatk2 Allah murahkan peluang nk dpt keje baru

 

Blog Template by YummyLolly.com