Thursday, August 6, 2009

Lorong Blues

Semalam sempat tgk teater 'Lorong Blues' arahan Fauziah Nawi dengan Kematz. Sebenarnyer sejak aku tonton teater 'Mahsuri' arahan Fauziah Nawi jugak, aku dah jd macam lemau nk tgk teater arahan beliau. Sbb teater 'Mahsuri' tuh macam kurang menyengat sgt pada aku. So smlm layan la ini teater sbb Kematz yg beria-ria mengajak. Aku pun on ajer.

Ingatkan pementasan pukul 8.30, rupa-rupanya pukul 9. Melangut la kat DBP tuh lama-lama. Kalau aku tau, aku balik rumah dulu. Huhu. Dah la stor DBP pun tatau kat mana. Seb baik Kematz nampak idola beliau iaitu Fared Ayam :p. Dia tgh praktis teater KOKEN. So tanyer la Fared Ayam tuh kat mana setor DBP. Rupanya sebelah tuh jer. Huhu.

Selepas tgk teater neh, best jugak pementasan ni. Mengisahkan cerita disebalik kewujudan manusia-manusia di lorong gelap yang semuanya ada kisah sisi gelap masing-masing. Mengenai dadah, kecelaruan gender, haruan makan anak dll. Muzik mmg mendayu2 dan best. Suara yang menyanyi pun sedap :p. Tapi pementasan ni pendek sangat, lebih kurang sejam jer.

Ditayangkan di Stor Teater DBP. Tiket harga RM30 (xberbaloi-baloi sgt). Untuk maklumat lanjut sila klik sini. Pementasan sehingga esok yer kawan-kawan.

Bukan pelakon teater :p

5 comments:

metalrizca said...

nengok kat stor??

HaZiFah said...

depa blakon kat lam stor ke?

sukahati said...

Riz - Yaaa....stor :D
hazifah - Yaaa...stor :D. Tak pecaya kan?n :p

Mila said...

oh pengapit ku..penat yer?...

amat mintak maaf atas kekurangan melayan kamu....

sukahati said...

Mila - pengantin ku....bese la tuh..pengapit tak perlu di layan2 :p

 

Blog Template by YummyLolly.com