Friday, August 14, 2009

Teater Kompilasi: Volume II

Rabu lepas layan Teater Kompilasi : Volume II di Stor Teater DBP dengan Kematz, Arina dan Romi. Kenapa namanyer teater kompilasi?? Sbb ader 2 cerita yang dipersembahkan. Yang pertama adalah 'Legasi' arahan Moizzisr.Cong dan yang kedua ialah 'Naturalisasi' arahan Fared Ayam.


Teater ini akan dipersembahkan sehingga 16 Ogos nanti yer kawan-kawan. So boleh la layan sementara stok masih ada. Untuk maklumat lanjut bleh lawati sini.

Untuk sinopsis, sila google sendiri :p. So far, dari segi jalan cerita, aku suka 'Naturalisasi'. Mungkin sebab cerita tuh berlatarkan zaman sekarang. 'Legasi' membawa cerita yang berlatar perjuangan zaman KMM. Tapi aku suka pencahayaan yang memberi emosi pada setiap babak dalam 'Legasi'. Aku malas nak cerita banyak sbb teater ini sungguh berseni dan walaupun aku rasa ada mesej yang dalam yang cuba disampaikan tapi aku takut mesej yang aku dapat tersalah tafsir :p. Alasan sbb mls nk update dah. Haha. Tapi tak rugi tengok beb. Best!

Untuk awek-awek malaya dan jejaka-jejaka jambu seperti Romi yang gigih follower Zahiril Adzim, bleh la gigih jugak tgk teater ni sbb beliau berlakon dalam 'Naturalisasi' :D. Dan jejaka-jejaka yang tak jambu sangat bleh jugak layan 'Legasi' sebab Dira Abu ZAhar memegang watak Cikgu Zaharah.

Me wif ZA. Gbr terpaksa diambil atas sebab Romi memasang perangkap cakap kat Fared Ayam bahawasanya aku peminat ZA. Choii sungguh. Anyway, dia mmg sweet.

Me wif Fared Ayam. The director of 'Naturalisasi'. Hippies sungguh kan? :D

6 comments:

Izan said...

teater again???

weh, teater kat italy ni ko tak mau dtg tgk ker? =)

Umi said...

sahabatku berjiwa seni..huuuuuuuuu..tak sangke..

HaZiFah said...

aktip sungguh hang berteater,bersajak dan berakustik

sukahati said...

Izan - Kalo aku tgk pun...bukan paham weh

Umi Syikin - aku pun tak sangka :p

Pza - :D

romi flizz said...

motif malu2 gambo ngan ZA ??

sukahati said...

Romi - Aku kan pemalu :p

 

Blog Template by YummyLolly.com