Tuesday, November 24, 2009

Saya tak mungkin mencapai berat 39kg lagi...tak mungkin

Sabtu lepas masa jalan-jalan kat MidValley dengan Nany n Pza, ada nampak booth untuk timbang berat dan body age which is actually booth to promote weight management product what so ever. Jadi kitorang cuba la kira berat masing-masing.

Secara rasminya berat aku sekarang adalah 48.5kg. Kenaikan sebanyak 3.5kg sejak puasa lepas. Apekah maknanyer ini??? Aiyarkkk......sungguh terkejut saya waktu nampak angka ituh. Nampaknya....saya perlu berusaha gigih untuk mengurang atau maintain kan angka tersebut. Bayangkan yer kawan-kawan, kaki saya lebih besar dari seorang ibu anak sorang (momma muni). Oh tidakkkkk!!

Tapi saya tak mungkin berdiet.  Sbb adalah suatu kerugian jika menolak makanan yang sedap-sedap :p. jadi saya perlu berusaha gigih untuk workout selalu iaitu dengan tidak malas untuk pergi jogging setiap weekend, sekurang-kurangnya.


Ok....mari kita lihat pula faktor lain penyumbang kepada kenaikan mendadak berat saya ini selain daripada bermalas-malasan mahu berjogging. Oooo....baru teringat, mungkin gambar dibawah menerangkan mengapa.


Yaaa....gbr di atas adalah hasil akibat daripada perut yang mengidam minggu lepas. Kuantitinya agak tamakkan?? Jd saya tahu sekarang, puncanya adalah perut saya yang suka mengidam macam-macam makanan.Sighhh.

Ok...lupakan tentang berat saya. Kita beralih ke topik lain pulak.

Oh...lupa nak cerita. Masa pergi MidValley tuh jugak, kebetulan jumpa dengan chenta hati saya :D, Adam. Nampak sangat mmg berjodohkan?? Hihihi. Tapi tuh la, kebetulan jumpa pun tengah jalan, tak sembang lama. Takper, maybe next time yerk Adam :D.

Saya dan Adam dan juga Momma Muni :p





Next!!!




Tadaaaaa. Cubaan pertama untuk rubber carving :D. Setengah jam untuk buat benda alah ni. Ni pun dibuat selepas keletihan berlari di lebuhraya DUKE. Ini cerita nanti :p.


Hasilnya boleh la kann. Agak berpuas hati laa untuk cubaan pertama. Lagipun aku punya tools pun tak lengkap macam pro.Cikgu seni boleh bagi B sekurang-kurangnya kann :p.



Ekor huruf 'S' tuh terpotong pulak. Huhu...jadi la 'S' tak berekor. huruf 'U' tuh pun terpatah tiang. Jadi kecacatan disitu.

Sekarang citer pasal Larian DUKE pulak. 'I'm one of the first to set foot on DUKE.' Begitulah ayat yang ada dekat sijil penyertaan larian ni. Aku dapat sijil jer. Belakang dari Nani dan Cik Kam sikit, tapi derang dapat medal. Sakit hati betul. Aku tak tau pun ada finisher medal sampai 100. Choii. Mmg saya dah gemuklah sebab Nani cakap, masa dia nk potong aku berlari arituh, dia tgk dari belakang aku macam gemuk....tapi tgk tudung macam betul aku. Bila tegur mmg betul orang yang gemuk itu adalah ..... saya :(.



Eh...balik-balik citer psl kegemukan saya. Demmit betul. Ok dahhh. Stop.


11 comments:

nhanania said...

ok dahhh stop...ckp byk pun x guna..lets join shake to shape..:)

Ummi said...

som..39kg tu mase hang umo berape?
ni tengok gambo ok pe..x gemok laaa..
kurus kering sangat pon x cun laa..

HaZiFah said...

sungguh gigih wat rubber stamping sdirik...org2 kreatif~~~

mari la kita sama2 trn'n brt badan.hahaha

sukahati said...

Nany - ayuhhhh!! :D
Umi Syikin - Berat 39kg tuh dr sekolah sampai belajar U wooo.
Pza - ko kan berat dah turun sekilo...choii :p

Izan said...

WEH, NAK JUGAK BENDALAH COP2 TU. =)

missgee said...

Sesekali gemuk..
apa salahnya :p

Aku suka
kawan2 aku gemuk..
hahahaha

sukahati said...

Izan - hehe...aku pun baru nk try saje2...nnti aku dah pandai buat cantik2...aku pos ke Italy sana...tapi aku rs ko kat sana lagi senang nk buat sbb tools senang nk cari

MissGee - aku suka gak berisi....tapi neh dah macam takleh stop dah berat aku neh...menaik ajer...tak maintain :p

lily lotus said...

kreatif lah wat stamping tu..

Unknown said...

lor..
check aje aar BMI tu..

kalu still dalam range,
kira okeh ler tu..

kalu dah terkuar range,
err..

sukahati said...

lily - itu belajar kat internet jer ...huhu

Riz - BMI mmg dlm range...tp mahu lebih langing :p

Unknown said...

sue:
maybe kene control makan sikit kot..

bukan nyer kene kurangkan makan,
tapi makan aar makanan yang berkhasiat..
=)

 

Blog Template by YummyLolly.com