Thursday, March 11, 2010

Teater Antara

Ok...aku tau dah abis. Tapi aku nk tulis juga. Aku tak puas hati dengan teater ni :p. Kalau aku tgk Malam Nada Biru...persembahan Najwa dengan Yuna lagi berbaloi kot.

Teater ni berkisar pasal iblis yang menyesatkan manusia. So cerita dimulai dengan babak Nabi Adam dan Hawa di syurga yang telah di hasut oleh iblis. Kemudian lepas-lepas tuh ader la tunjuk zaman sekarang pulak di mana lagi mudah la iblis punya kerja dengan melihat kepada manusia2 zaman sekarang.



Yang aku tak puas hati, banyak sangat lagu daripada cerita. Seolah-olah macam tengok konsert yang dihiaasi dengan sketsa :p. Kemudian bila ada babak yang baru nk capai klimaks....tetiba masuk lagu yang potong stim.Watak utama tetaer ni sepatutnya adalah iblis tuh sbb watak dia yang  paling banyak da berkesan. tahniah pada Azhan Rani. yang membawa watak iblis tuh. Serius.....sgt bagus. Pelakon lain?? Ermm..biasa-biasa ajer.



Tapi ader jugak la beberapa babak yang memang memberi keinsafan contohnya babak kat neraka, babak meniti titian siratulmustaqim. Lagi satu persembahan nyanyian semua terbaek juga. Tapi buat aku kecewa sebab aku nk menonton teater....bukan konsert.

Dah la. Malas nak cakap banyak. Yang penting aku ader bergambar dengan Amy :D.

5 comments:

Izan said...

wow.... kawan aku ni mmg giler teater. anyway.. keep up =)

p/s: aku yang tak minat teater pun terasa mula berminat bila tgk entry ko pasal teater =)

nhanania said...

wahh ni kalo aimi tgk ni..sentap nihh

metalrizca said...

owh..
saya suka amy mastura..
=P

sukahati said...

Izan - tapi lately dah slow :p
Nany - sila tayang :P
Metalrizca - errr...

missgee said...

Weh..
Ko letak gambar ngan amy napa??
kasi potong mood aku datang
jenguk blog ko nie..
choiiii...
hahhaha

 

Blog Template by YummyLolly.com