Tuesday, June 2, 2009

Pergi ke pekan menaiki beca

Sabtu lepas merembeskan diri ker Pekan Frinjan di Dataran Shah Alam. Pukul 4.40 keluar terus ker Shah Alam. Sebelum tuh ambil Kematz tepi Federal. Seriauuu sehh tunggu Kematz tepi hiway tuhhh. Kereta berdesup laju2 semua, terasa bergegar.

Sampai dataran pukul 5.30 kot. Sesi baca puisi baru mula. Dimulai oleh Adam Kasturi, Shaira Amira, Uthaya Shankar, Dila Raden, Vovin, Fazleen dan akhir sekali.....yaaa...Rahmat Haron. Paling aku excited nak tengok sudah tentulah Rahmat Haron. Adam Kasturi style jugak...tapi serius....aku terlalu bengap nak paham.

Gbr curi blog kematz, mls nk edit2

Next, sesi persembahan akustik. Tapi sesi mula malam. So lepak makan2 dekat Plaza Alam Sentral sambil melayan kerenah Kematz yang entah berapa kali asyik dok sebut...."Beeha,Beeha,Beeha". Cemuihh aku. Tapi aku layankan ajer. Siap amik gbr ala-ala stalker bagai. Tak bleh blahhh :p.

Neh first time aku lepak Shah Alam. Sebelum neh kalau datang tak singgah mana2 sbb asyik sesat ajer. Balik2 aku jumpa bulatan...lepas tuh bulatan...lepas tu bulatan lagi. Sungguh aman damai rupanya Shah Alam ni. Tak ramai orang. Huhu.

Ok sambung sesi persembahan akustik pada sebelah malam. Ingat start pukul 8.30. Tapi dianjakkan start lepas isyak. So amik port baekkkkk punya.

Performance malam tu ada ARUS, Wani Ardy, Jayzuan, Beeha, Dewangga Sakti, Mysthicus serta Meor dan Black.

ARUS punya performance mlm tuh best lg masa aku tgk di Annexe. Mungkin sebab baru belajar main keybod kot, nmpk sgt terkial2 dan kadang2 outtttt. Mysthicus.....nak ckp apa. Mmg best. Kematz siap beli cd. Eh..aku yg pergi beli. Dia pesan jer kat aku sbb sebuk nk record. Choi sgt kann. Terpaksa aku menebalkan muka kat gerai yg orang dah nk tutup tuh. Beeha...boleh laaa. Aku rs lagu 'Inilah Aku' mcm dia tukar lirik jer dr persembahan masa kat Annexe. Tapi tuh la...time dia perform, port kitorang yang baekkkk tuh telah di tak baekkkk kan oleh beberapa awek. Huhu. Meor dan Black mmg best.

Wani Ardy
Dewangga Sakti
Beeha
ARUS
Mysthicus
Meor n Black


Habis event, terjumpa Ana Raffali. So si Kematz terus jumpa dia sebab nak amik ticket untuk event esoknya. Siap berhutang lagi okeh. Masa tuh masing-masing duit tinggal sepuluh ringgit jer dlm purse. Haha. Tak bleh blah.

Selesai segala, terus decide nak lepak dekat Lepaq Cafe. Smbil nak minum2. Romi n Joker pun join sekali. So esok aku update pulak apa yg berlaku di Lepaq.

2 comments:

HaZiFah said...

ko x berakustik ngan gitar skali kat atas pentas lak?

sukahati said...

gitar dah jual la....huhu
nyesal tak belajar bersungguh-sungguh dulu :p

 

Blog Template by YummyLolly.com